O Banku
Bank Handlowy w Warszawie S.A. został założony w 1870 roku przez przedsiębiorcę i filantropa, Leopolda Kronenberga i jest najstarszym bankiem komercyjnym w Polsce oraz jednym z najstarszych, nieprzerwanie działających banków w Europie. Od 2001 roku bank jest częścią globalnej instytucji finansowej Citi i działa w Polsce pod marką Citi Handlowy. Bank oferuje bogaty i nowoczesny asortyment produktów i usług bankowości korporacyjnej, inwestycyjnej i detalicznej. Przynależność do Citi zapewnia klientom Citi Handlowy dostęp do usług finansowych w prawie 100 krajach.
Większościowym i strategicznym akcjonariuszem banku jest Citibank Europe Plc z siedzibą w Dublinie, Irlandia - spółka w ramach grupy Citi skupiająca zagraniczne inwestycje. Citi to wiodąca globalna firma świadcząca szeroki zakres usług i produktów finansowych dla korporacji, inwestorów instytucjonalnych, administracji publicznej i klientów indywidualnych działając w ponad 160 krajach i jurysdykacjach.
Citi Handlowy jest bankiem strategicznie skoncentrowanym na zdefiniowane rynki docelowe.
W ramach segmentu Bankowości Instytucjonalnej Citi Handlowy koncentruje się na utrzymywaniu wiodącej pozycji wśród banków obsługujących międzynarodowe korporacje oraz największe firmy krajowe. Przedsiębiorstwa z sektora MŚP (Małe i Średnie Przedsiębiorstwa) stanowią kolejną grupę istotnych klientów, zwłaszcza dla przedsiębiorstw z międzynarodowymi potrzebami i aspiracjami. Dodatkowo Bank koncentruje się na akwizycji nowych klientów (m.in. uczestników tzw. nowej ekonomii – firm produkujących oprogramowanie) przy jednoczesnym aktywnym pogłębianiu relacji z obecnymi klientami z wybranych branż.
Stabilna pozycja kapitałowa Grupy, jak również wyróżniająca go sieć powiązań międzynarodowych jest również doceniana przez klientów segmentu detalicznego. Bank wykorzystuje związaną z tym przewagę konkurencyjną do umacniania się na pozycji lidera w obszarze bankowości klientów zamożnych. W tym celu Bank nieustannie rozwija ofertę dla klientów Citigold oraz wdrożoną pod koniec 2015 roku unikatową na rynku ofertę dla najbardziej zamożnych klientów – Citigold Private Client. W segmencie detalicznym, Bank koncentruje się na produktach inwestycyjnych i wyjątkowym sposobie wynagradzania klientów, którzy decydują się na skorzystanie z jego oferty w zakresie produktów zarządzania majątkiem online.
Citi Handlowy realizuje strategię zrównoważonego rozwoju. Jej głównym celem jest odpowiedzialne dostarczanie klientom usług finansowych, umożliwiających ich rozwój ekonomiczny, przy jednoczesnym uwzględnianiu czynników środowiskowych i społecznych w procesach decyzyjnych. Adresatami działań ESG są również pracownicy banku. Poza zapewnieniem stabilności i atrakcyjnych warunków zatrudnienia Citi Handlowy nieustannie pracuje nad stworzeniem kultury organizacyjnej, w której panuje poszanowanie różnorodności oraz dbałość o zapewnienie wsparcia w kwestii zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym.
Bank jest też odpowiedzialny i wrażliwy na potrzeby swoich partnerów, zarówno biznesowych, jak i społecznych. Podejmuje działania wspierające społeczności lokalne, realizowane dla dobra publicznego w takich dziedzinach jak: edukacja finansowa, promocja przedsiębiorczości, rozwój lokalny i ochrona dziedzictwa kulturowego. Misja banku w tym obszarze jest realizowana za pośrednictwem Fundacji Citi Handlowy im. Leopolda Kronenberga.